3 – Aktivace před tréninkem

Zpracoval a publikoval – Karel Ševčík

V rámci AMMORU máme pro všechny věkové kategorie (od U10 až po Muži) vytvořenou tzv. „standardizovanou aktivaci neboli rozcvičení“! A to zejména z důvodu, že v rámci klubových TJ jsou ve všech věkových kategoriích velmi malé počty hráčů, které ovšem musíme na tak náročný sport, kterým ragby bezesporu je, připravit. Hráči všech věkových kategorií musejí přicházet na Rozvojové kempy v co nejlepší kondici, tedy nesmíme zapomínat, že během ragbyového utkání jsou v aktivním pohybu tedy běhu až 1/3 hrubého času hry. Je také nutné dbát na rozvoj akcelerační rychlosti, jež je navíc od 10ti do 13ti let tzv. „zlatým věkem“ motoriky a rychlostní akcelerace (v praxi to znamená, že když na to zapomeneme, nemůžeme u hráče rozvinout, jeho přírodou a genotypem předaný rychlostní potenciál). Během ragby také dochází až v 2/3 čistého hracího času ke kontaktům s protihráči, ale také se spoluhráči a proto musíme postupně hráče na tyto kontakty připravovat. Zde proto začínáme zpevněním středu těla, tzv. Plankem (je popsán i v metodice – základní tréninková jednotka). Ragby je navíc míčový a kolektivní sport, takže nesmíme zapomenout na rozvoj jemné a hrubé motoriky, tedy v překladu na bezproblémovém zpracování míče v co nejvíce polohách a v co největší akceleraci či rychlosti, také často během kontaktu s protihráčem.

Ragby není jednoduchý sport a my trenéři jsme zodpovědní za každého hráče, kterého pustíme na hřiště!

Připravili jsme si tedy 3 základní standardizované baterie, říkejme tomu cvičení, jež plně pomáhají rozvinout výše uvedené body, které postupně budeme lépe a viditelněji publikovat standardní knižní tvorbou.